Увага! Оголошуємо онлайн-конкурс на тему “Таємниці Дністра”

У останню неділю травня ми будемо відзначати Міжнародний день Дністра.
Оскільки перед святом заведено розповідати про «іменинника», пригадувати минуле, хвалити особливості і «родзинки», ми підготували для мешканців басейну Дністра інтерактивний онлайн-конкурс «Таємниці Дністра».
☑ Умови участі дуже прості. Протягом 9 днів ми будемо викладати пост нашій сторінці в ФБ https://www.facebook.com/vodaif.gov.ua з цікавою інформацією про Дністер. У кожному пості буде запитання до теми. Той хто правильно на нього відповість отримує одну букву. Найуважніші учасники, які складуть анаграму з отриманих букв, отримають подарунок від Дністровського БУВР.
Отож починаємо з мостів, які зʼєднують береги Дністра
На Дністрі збудовано багато мостів: 43 автомобільних, 13 залізничних та 1 пішохідний (колишній автомобільний). У верхній течії є також декілька пішохідних містків (кладок).
У минулому мости через Дністер були дерев’яними. Деякі з них були досить великими. Наприклад, у Старому Самборі існував унікальний дерев’яний міст завдовжки 100 метрів (зруйнований повінню 1980 року).
Зараз родзинкою серед мостів на Дністрі є три металеві (клепані) переправи.
Найстаріший серед них – металевий міст у Галичі. Він побудований 1900 року і вважається однією з архітектурних пам’яток міста. Зараз міст став повністю пішохідним.
Другий великий автомобільний міст – у Нижневі зведений ще за часів Австро-Угорщини (кін. XIX ст. – поч. XX ст). Міст влаштований на могутніх кам’яних опорах висотою 5-6м, на яких стоять металеві прольоти довжиною 50м. До середини XX ст. паралельно проходила залізниця, але зараз від залізничного моста збереглися лише фраґменти.
Металевий автомобільний міст у Незвиську. Міст являє собою металеву конструкцію типу ферми, з’єднану заклепками, котра опирається на 5 бетонних проміжних опор. Точно невідомо коли саме його звели. В інтернеті є інформація, що він був зведений ще у часи Австро-Угорщини, проте старі мапи цього не підтверджують, а конструкція тонких бетонних опор має цілком радянський вигляд. Тому, питання точного датування споруди залишається відкритим.
Зараз проїзд ним офіційно закритий через аварійний стан, але міст використовується для «легкого» транспорту і сполучає села Лука і Незвисько по обидва боки ріки.

Отож перше запитання, який із трьох металевих мостів через Дністер є найдовшим і яка його довжина?

Відповіді на запитання пишіть під постом на нашій сторінці в ФБ https://www.facebook.com/vodaif.gov.ua. Автори правильних відповідей отримають першу букву нашого зашифрованого слова. Всім успіхів!